Recenze - Stratovarius Elysium (2011)

11. května 2015 v 19:39 | mucha2000 |  Stratovarius

STRATOVARIUS - Elysium (2011)

Pravidlo, že první poslech je nejdůležitější, mě naprosto minulo. Po prvním poslechu jsem z tohoto alba měl takový opilecký pocit. Deska na mě působila velmi nepovedeně. Druhý poslech byl o poznání lepší a to hlavně v kytarových sólech nebo melodiích. Po třetím poslechu jsem zcela podlehl. Úvodní vpalovačka "Darkest Hours" je dle mého názoru velmi povedená skladba v klasickém švihu Stratovarius. Navazuje píseň "Under Flaming Skies". První tóny pochází nejspíše z čínské restaurace. Dostává zde mnoho prostoru ve sloce basová kytara a kytarové sólo patří za rámeček. Skladba neztrácí i přes velmi melodický refrén na tvrdosti. "Infernal Maze" je ze začátku velmi pomalá skladba, ale také vjede do klasických kolejí těchto Finů. Metalová balada "Fairness Justified" určitě stojí za zmínění. Pěkný melodický refrén a basová kytara udělaly své a vynikl krásně i zpěv. Skladba, kterou tak nějak povyšuji o kousek nad všechny ostatní, nese název "The Game Never Ends". Tato skladba mě velmi oslovila především úžasným melodickým refrénem a kytarovým sólem. Už jen úryvek "We never die" mluví za vše. Moc povedená píseň. Následující skladba "Lifetime In A Moment" má velmi jednoduchý, ale přesto působivý refrén. Sekaná kytara a celkově jednoduchá píseň také v tomto případě udělala své. Další metalová balada "Move The Mountain" mě až tolik neoslovila. "Event Horizon" je velmi rychlá skladba, se znovu skvěle znějící kytarou. Povedené dílko. Konečný, osmnácti minutový kousek se stejnojmenným názvem jako album "Elysium" pro mne nebyl na první poslech úplně tím pravým ořechovým. Po dalších posleších mne přeci jen upoutal. Přechody v této skladbě a změna melodií zapracovaly dobře a do posledního tónu jsem se bavil. Podle mého jedno z nejlépe provedených alb od těchto powerů.

cover
spider11hard 8/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.